14 May 2013

129. Körömfehérítés szódabikarbónával

A mai napra egy rendhagyó step-by-step-et hoztam nektek. Sokunknak gondja lehet, hogy egy-egy körömlakk megfogja vagy éppen besárgítja a körmeinket. A kék színekről ne is beszéljünk. Elkövettem nemrég azt a hibát, hogy elfelejtettem az alaplakkot, ráadásul egy bordós lakknál. Meg is lett az eredménye. Sárgás, elszíneződött körmök. 
Több helyen is olvashatunk praktikákat, azonban senki sem (vagy legalábbis nagyon kevesen) mutatja meg, hogyan is működik ez, milyen hatással van a körmünkre, hogyan valósítsuk meg. Gondoltam megtöröm a jeget, kipróbálom mindezt úgy, hogy megörökítek nektek minden egyes lépést. Több technikát is ki fogok nektek próbálni, szóval lesz folytatása ennek a bejegyzésnek.

Körömfehérítés szódabikarbónával

Eszközök, amelyekre szükségünk lesz:


1. Egy tál kellően meleg víz, majdnem forró (azért le ne égessük a kezünket).
2. Egy csomag szódabikarbóna - Nekem bőven elég egy Penny-s termék. Az ára mindösszesen 39 Ft.
3. Evőkanál
4. Törülköző, nehogy összevizezzünk mindent.

Nézzük először is, hogy honnan indulunk:


Nem olyan vészes a helyzet, de azért lehetne jobb is. Jól látszik, hogy hol volt a körömlakk, és ahol lenőtt, ott már szép színű. 

1. Lépés


Egy evőkanál szódabikarbónát tettem egy kis tál meleg vízbe. Fogalmam sem volt arról, mennyit kell összesen felhasználni, így ennél a mennyiségnél maradtam. Azt sem akartam, hogy rongálja a kezemet. Azért fontos, hogy nagyon meleg legyen a víz, hogy jól feloldódjon benne a szódabikarbóna. Úgy is csinálhatjátok, hogy a forró vízbe teszitek bele, majd megvárjátok, amíg kihűl egy kicsit. Én elég türelmetlen voltam. :D

2. Lépés


A képen még nem oldódott fel teljesen, ezért a szemcsék. Tehát a második lépésünk, hogy beletesszük áztatni a kis körmeinket ebbe az oldatba. Arról sem találtam információt, mennyi ideig kellene áztatnom, maradtam a 10 percnél. Ennyi idő alatt csak történnie kell valaminek.

Végeredmény


Csalódott voltam a végeredmény után. :( Igaz, láttam élőben is, hogy fehérebb lett, vagy legalábbis nem volt annyira szembetűnő az elszíneződés, de nem vagyok megelégedve ezzel. Pláne ennyi áztatás után. Vagy tovább kellett volna, vagy több szódabikarbóna, nem tudom. Kipróbálom a többi módszert is, hátha jön az igazi. 

Csináltam egy olyan képet is, ahol egymás mellett szerepel a két fotó, úgy jobban szemügyre vehetitek.


Így már ti is jobban láthatjátok miért vagyok bosszús. Ráadásul sejtettem, hogy nem tesz majd túl jót ez az áztatás. Ebben is igazam lett, borzasztóan kiszárította a körömágybőrömet. Ennek is van előnye, ugyanis egy másik bejegyzéshez jól jött, de gondolom megértitek a csalódottságomat.

Ti kipróbáltátok már ezt a fehérítési technikát? Mi az ami nektek a legjobban bevált, vagy melyikre vagytok a leginkább kíváncsiak?




Follow on Bloglovin



Maria


Facebook oldal:

ASK.FM - Ha kérdésetek van, itt feltehetitek:


19 comments:

  1. Ó, már kezdtem örülni, hogy végre valami jó módszer, én is ebben szenvedek, nagyon durván néz ki a körmöm. :( Nővérem azt mondta, hogy egy polírizó segítségével pikk-pakk megoldható a dolog... Kipróbáom majd.

    ReplyDelete
  2. Én is políroztam annak idején, más nem segített...

    ReplyDelete
  3. ejjj öreg hiba alaplakk nélkül lakkozni. pont most vettem sárgulás elleni alaplakkot, és nagyon jól működik.
    nekem erre nincs trükköm mert mindig használok base lakkot,anno amikor cigiztem volt kicsit sárga az ujjam :D de az nagyon régen volt :D

    ReplyDelete
  4. Mea, Katy: A polírozást én többször is alkalmazom, de csak kis mértékben, hogy ne vékonyodjanak el a körmeim. Szokott segíteni, de olyan módszert szeretnék találni, ami enélkül is megy.

    Ági: Soha, de soha nem hagyom ki, nem tudom hogy lehettem ilyen béna. :D

    ReplyDelete
  5. Az a fura, hogy SOSEM voltak sárgák a körmeim, pedig állandóan lakkozok és általában alaplakk nélkül. Csak olyan alá kenek, amiről tudom, hogy fog (zöld meg kék lakkok). Talán az segített volna ha kefével átdörzsized a körmöd. Úgy nem próbáltad? Szerintem az áztatás kevés.

    ReplyDelete
  6. én úgy olvastam, hogy nem áztatni kell, hanem rá kell kenni a körmeidre és jól belemasszírozni. 1 használat után sajnos még semminél nem látható az eredmény, szerintem próbálkozz még vele. bár én is próbáltam már, de nekem nagyon nem jött be. viszont ami bejött az a fogkrém, meg a citrom héjával bedörzsölni a körmöket. nem azt mondom, hogy teljesen fehérek lettek tőle a körmeim, de látványos volt a változás. de sajnos ezeknél sem egy használat után.
    én mindig használok alaplakkot, de sajnos még így is sokszor sárgák a körmeim. szoktam néha polírozni én is, de én is félek attól, hogy túlságosan el fognak vékonyodni.
    érdekes egyébként, hogy most kb 4 hétig gél lakk volt a körmömön, nemrég szedtem le őket és most meg teljesen szép fehérek és egészségesek a körmeim. :D
    bocsánat a kis meséért. :$ :D

    ReplyDelete
  7. Ingrid: Féltem utána sikálni, mert így is nagyon kicseszett velem ez a technika, féltem a körmeim, lehet tényleg hagyom lenőni, és kész. :D

    Manna: Semmi gond, igen, azt s olvastam, de elsőre az áztatást akartam kipróbálni. A többit is tesztelem, ha lesz eredménye, akkor fogom a blogra majd tenni, de ahogy írtam Ingridnek, lehet a lenövénél maradok, most olyan jó kemények a körmeim. :D

    ReplyDelete
  8. Nekem szerencsére nem fogják be, ill. a múltkor egy kék befogta, de csak picit, lejött hamar! Nem szoktam alaplakkot használni, mert utálom, amim most van :D

    ReplyDelete
  9. én ilyen esetben 180-as bufferrel bufizom át egy kicsit :-)

    ReplyDelete
  10. nekem a sárgulással nincs problémám, hiszen nem lakkozok alaplakk nélkül (mégha csak egyik körmömre kenek egy lakkot tesztelés gyanánt!) és ott van a jó öreg japán manikűr! :)

    ReplyDelete
  11. Elíz: tudok ajánlani egyet, bár azt hiszem már olvastál róla! :D

    Meme: Igen, én is szoktam használni, csak nem akarom túl vékonyra csinálni a körmeimet.

    M.: Én is mindig mindenhez használok, fogalmam sincsen, hogy eshetett ki a fejemből. :D

    ReplyDelete
  12. Én is pont múlthéten próbáltam ezt ki, bár nekem csak a lakk színezte be a körmöm, azt szépen eltávolította, bár tény, hogy eléggé szárít :(

    ReplyDelete
  13. Vastag alapréteg és minden gond megoldva. :)
    Se a szódabikarbóna, se citrom, semmi ilyen nem vált be nálam soha, csak a vastagabb alapréteg, abból is leginkább a Rimmel 14. :)

    ReplyDelete
  14. CRaPTRaSH: De még mennyire szárít... :(

    Verus: Ez így igaz, de ha valaki annyira bamba, hogy elfelejti? Nem is értem, hogy felejthettem el. :D

    ReplyDelete
  15. Az én körmeim napi szinten vannak festve kb 2 éve, évente 1-2 alkalommal van hogy nem kenem ki, pél nyaraláskor. Amúgy vasárnaptól vasárnapig van kifestve.
    Mindig használok színtelen alaplakkot, ismétlem MINDIG, és semmi baja a körmeimnek, pedig aztán a vöröstől kezdve a sötétlilán át a narancsig minden színű szokott lenni a körmöm. Próbáljátok ki.

    ReplyDelete
  16. Lehetetlenség amúgy elfelejteni, nekem ez ilyen berögzött rutin: reszelés, alaplakk, szín, fedő. Fesőt azért nem felejtem el, mert pillanatok alatt szárad, nincs ágyneműnyomatos köröm :D

    ReplyDelete
  17. Kedves Névtelen! Én is mindig használok, egy alkalom volt, amikor kimaradt. De örülök, hogy te nem szoktad elfelejteni. Azonban, ha valakinek ilyen probléma merül fel, lehet ötletelni, segíteni, esetleg trükköket kipróbálni, mennyire jönnek be. Én azért IS vagyok, hogy segítsek, vagy ha magamnak van ilyen, akkor megoldásokat keressek, és a tapasztalatokat megoszthassam az olvasóimmal.
    Remélem nem haragszik meg ezért senki. :)

    ReplyDelete
  18. Szerintem a megoldás, ha nem fested egy hétig, és akkor a vizezéstől lekopik a sárgaság. De ez nálam is kivitelezhetetlen, egyébként meg nem izgat, hogy most éppen zöld a körmöm a narancsos lakk alatt, mert úgysem látszik, csak pár percig, két lakkozás között.

    ReplyDelete
  19. Szia, nekem erre a célra a háztartási fehérítőpor vált be, amiket ruhák áztatásához, mosáshoz használnak. Én a Dm-es sajátmárkást szoktam venni.
    A körömágyakat és a bőrt vazelinnel érdemes bekenni előtte, mert hidrogén peroxidos az anyag és nehogy károsítsa a bőrt. Gyors segítség, de csak nagyon indokolt esetben vetem be, amikor tényleg sárga vagy neadjisten KÉK lesz a körmöm egy-egy lakk használata után.

    Üdv: bandita

    ReplyDelete