20 December 2012

8. Körömápolás

Ez a bejegyzés valószínűleg több olvasónak is egyértelmű lesz. De ha valaki olyan olvassa a blogomat, aki nem rég kezdett a körmeivel foglalkozni, azoknak remélem nagy segítség lesz, vagy legalább egy-két tippel szolgál majd.

A körömápolás véleményem szerint igen fontos. Én úgy vagyok vele, hogy bárkivel beszélgetek, megnézem milyen a körme, és szégyen, nem szégyen néha még véleményt is alkotok. Ha valaki ügyel a kezeire/körmeire, akkor az életben is odafigyel a részletekre. 

Bemutatom nektek, hogy én miket használok a körmeimre, ezután pár tippet is adok egyéb "esetekre".
Eszközeim:


1. Kézkrém: A legalapvetőbb és legfontosabb kelléke a kezek és körmök ápolásához. Mivel nekem nem száraz a kezem erős hidegben sem, így bőven jó ez az Essence kézkrém. Minden, ismétlem minden egyes este bekenem vele a kezemet, így mindig pihi-puha.
Tipp: Akinek nagyon száraz a keze, nekik természetesen többször kell használniuk, és SZILIKON mentes kézkrémet válasszon. A szilikon szárít, nagyon (hajat is, bőrt is). Hajápolókból is az a jó, amelyik nem tartalmaz szilikont. A legjobb krémek száraz kezűeknek az Eucerin kézkrémek (minden drogériában megtalálható):



2. Körömreszelők: Szinte soha nem vágom a körmeimet, mindig reszelem. Sokkal jobb a körmöknek, mintha nyírnánk. Én kétféle reszelőt használok. Kisebb beavatkozásokhoz a színes reszelőmet, nagyobb kihívásokhoz a fém reszelőket. Mind a kettő nagyon hatásos. A szivacsos reszelők viszont hamarabb kopnak.

3. Körömolló: Szintén az az eszköz, amire NE sajnáljátok a pénzt. Megéri, ha egy igazán éles ollótok van. Mint említettem a körmeimet nem szoktam vágni, viszont a bőrömet a körmöm körül igen. Ott is kialakulhat bőrkeményedés, amit el kell távolítani, vagy kiálló kis bőrdarabok, gondolom mindenkinek ismerős. Nagyon óvatosan kell vele bánni, nehogy megsértsétek magatokat.
Tipp: Mielőtt bárminek nekikezdenétek, áztassátok be a kezeteket, vagy fürdés után manikűrözzetek.

4. Körömágyhoz: A körömágy bőre ránőhet a körmünkre úgy, hogy az nem túl esztétikus. Gondolok itt arra a nagyon vékonyka kis bőrrétegre. Ezt a két eszközt szoktam én használni. Néha az ollót, ha vágni is kell. Mindig visszatolom azt a kis bőrt, de nagyon szolidan, hogy a körömágyamat ne sértsem. 
Tipp: amikor nagyon nem akarnak engedelmeskedni a kis bőrhártyák, akkor ajánlom az Essence körömágybőr eltávolító zselét:



5. Polírozó: Ezt nem minden alkalommal végzem el, de legalább hetente-kéthetente le szoktam polírozni a körmeimet, hogy egyenletes legyen a felülete, így ha kifestem, akkor sokkal szebb lesz. Egy polírozó 4 felületből áll általában. Mindig a legdurvább felülettel kell kezdeni, és utána az egyre gyengébb felületekkel kell folytatni, így a végére csillogni-villogni fognak körmeink. :)

Körömlakk lemosása

6. Körömlakklemosó: Ez is hozzátartozik a körömápoláshoz. Nem mindegy az sem, milyen lemosót használunk. Ami nekem (és több ismerősömnek is) a legjobban bevált, az a sima egyszerű Rossmann termék, az Isana körömlakklemosó (DE csakis a zöld színű!). Tökéletesen eltávolítja a körömlakkot pillanatok alatt, és emellett ápolja is az olajtartalma miatt. A tökéletes lemosó!
Tipp: Ha csillámporos lakkot használtál, akkor vágd 4 felé a korongokat, vágj pár csík celluxot, tegyél a vattára körömlakklemosót, majd ragaszd a körmeidre. Egy percig rajtahagyod, lehúzod, és ha szerencséd van, az össze csillám el lett távolítva. 

7. Vattakorongok: Vattakorongból is a Rossmann féle terméket használom. Nem szöszöl és jól tartja magát. Találkoztam már olyannal, aminek köze nem volt a korong fogalmához, és mindenem vattaszöszös lett.

+ 1 tipp:
Az alaplakk: Erről már írtam egy korábbi bejegyzésemben. Továbbra is az Astor Power3 lakkot ajánlom. Gyorsan szárad, tökéletesen egyenlít, jól tapad rajta a körömlakk, és hosszan tartóvá teszi és erősíti, ápolja a körmöket. További tulajdonsága, hogy fedőlakknak is használható. Annak is tökéletes, csillogó lesz tőle minden lakk és nem lesznek utána buborékok.


Maria

Facebook oldal:

Ha kérdésed van, itt felteheted:




No comments:

Post a Comment